Finomított szénhidrátok, nőgyógyászati megbetegedések

Egészségünk megőrzése, helyreállítása testi szinten a gyógyító mozgás mellett nagyrészt táplálkozásunkon múlik. Gyakori, hogy csak akkor figyelünk fel rossz táplálkozási szokásainkra, amikor testünk már kellemetlen tünetekkel jelzi, hogy valami nincs rendben. Keressük, kutatjuk az okot, miközben talán most először csodálkozunk rá szervezetünk bámulatos összhangban történő működésére, hiszen minden egyes sejtünk az egyensúlyi állapot elérésére és megtartására törekszik.

PCOS, meddőség, endometriózis, cikluszavarok, túlsúly – mi állhat a háttérben?

A betegségek hátterében húzódó okok sokrétűek lehetnek, és a nőgyógyászati betegségek okai bonyolult összefüggések láncolatának tűnik. Mégis a problémák hátterében ott bújkál néhány alapvető ok, mely a táplálkozásban és az életvitelben keresendő. Lehet, hogy a tünetek egyik napról a másikra jelennek meg, de legtöbbször már egy hosszú folyamat eredményét jelzik. Ilyen a finomított szénhidrátok túlzott és rendszeres fogyasztása, melyért hosszú távon aránytalanul nagy árat fizetünk. A finomított szénhidrátok (cukor, fehér liszt, fehér pékáru, sütemények, tészták, gyorséttermi ételek, nassolnivalók) közvetlenül befolyásolják az inzulinszintet, a hormonális egyensúlyt és az emésztőrendszert. Az inzulintöbblet egy bizonyos határ felett megnöveli a petefészek férfihormon-termelését, ami idővel a tüszőrepedés gátlásához vezet. A meddőségek jelentős része a finomított szénidrátok rendszeres fogyasztásának következménye. A finomított szénhidrátok szerepe az immunrendszeri gyengeség megjelenésében is óriási.

Ahimsá – a nem ártás elve a táplálkozásban

Ha finom, tápláló ételeket veszünk magunkhoz, szervezetünk öngyógyító folyamatait támogatjuk. Ahogy igyekszünk nem ártani másnak, úgy törekszünk arra, hogy a saját testünket is tiszteletben tartsuk. A szervezet épségét a tiszta, természetes és élő táplálék szolgálja megfelelően. Amikor támogatjuk testünket abban, hogy tegye a dolgát, gyakori a “spontán” gyógyulás. Soha nem késő szemléletet váltani és úgy élni, hogy minél több egészséget, örömöt engedjünk az életünkbe. Az ájurvéda azt ajánlja, hogy asztalnál, egyenes háttal ülve, nyugodt körülmények között étkezzünk, hogy elfordított vagy hajlított testtartás, kapkodás ne akadályozza az étel áramlását. Energiaszint-emelő gyakorlat, ha étkezés előtt hálával és köszönettel gondolunk azokra az emberekre és körülményekre, akik/amik hozzájárultak ahhoz, hogy ételünk az asztalunkra kerüljön.
“A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen.” /Hippokratész/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük