Antal Lilla

Testünk olyan óriási öngyógyító kapacitással rendelkezik, mely felülmúl mindent, amit eddig gondoltunk róla. A hatha jóga, ezen belül a női jóga szemléletével egy tradicionális, holisztikus eszköztárhoz nyúlunk, mely ezeket az öngyógyító folyamatokat hivatott támogatni. Szem előtt kell tartanunk, hogy a nő ciklikus lény. Problémáink nagy része, legyen az fizikai, pszichikai vagy érzelmi, összefügg a menstruációval és a hormonális változásokkal.

A női jóga nem csupán testmozgás. Sokkal inkább egy szemlélet, életmód, mely segítségével a táplálkozástól kezdve a ciklus szerinti gyakorláson keresztül formáljuk át mindennapjainkat, egészségünket, hogy életünkbe és minden kapcsolatunkba pozitív változásokat engedhessünk. A női jóga a hatha jóga eszköztárával dolgozik és segíti a nőket a kiteljesedésben a harmónia és az egyensúly útján.

A női jóga Neked szól, ha…
  • tanulni szeretnél a női létről; nőként, anyaként tenni a családod egészségéért, környezeted támogatásáért,
  • szeretnéd megőrizni vagy visszaszerezni az egészséged és növelni a vitalitásod,
  • holisztikusan szeretnél felkészülni a gyermekáldásra,
  • szeretnéd helyreállítani vagy megőrizni szervezeted hormonális egyensúlyát (ösztrogéndominancia, alacsony progeszteronszint, magas prolaktinszint, pajzsmirigy problémák),
  • a PMS (premenstruációs szindróma) tüneteit tapasztalod, úgy mint feszültség, ingerlékenység, migrénes fejfájás, álmatlanság, szomorúság, hangulatingadozás, szorongás, ödéma
  • nőgyógyászati problémákkal küzdesz (ciszta, mióma, endometriózis, PCOS),
  • túl erős, gyér, fájdalmas vagy rendszertelen a menstruációd,
  • szeretnél felkészülni a menopauzára, vagy késleltetni azt.
  • medencealap gyengeséggel, süllyedésekkel, inkontinenciával küzdesz
  • nyitott vagy a természetgyógyászat és az ájurvéda eszközeire
Mit kapsz a női jógától?
  • gyakorlatsorokat a csípő, gát és medencealap egészségének helyreállítására
  • ciklus szerinti gyakorlást
  • a helyes testtartás tudatosítását, önbizalmat,
  • stresszoldó gyakorlatokat,
  • méregtelenítési technikákat, légzőgyakorlatokat
  • mudrák használatát, vizualizációkat, holisztikus szemléletet
 

Az egészség olyan, mint a folyó vize: az állandó mozgás mindig frissen és tisztán tartja.” /BKS Iyengar/